Przegląd Oponiarski 12/2017 – Mazex od 7 lat w sieci BestDrive

Integra Software

Przegląd Oponiarski 12/2017 – Mazex od 7 lat w sieci BestDrive

Serwis dla gigantów

Wiele rodzajów samochodów jest obsługiwanych w serwisach pod szyldem BestDrive, ale takie kolosy nie trafiają tam codziennie. Mowa o potężnym samochodzie gaśniczym marki Barrakuda wyposażonym w 2 silniki o łącznej mocy 1270 KM, który jadąc 150 km/h potrafi dorównać prędkością lądującemu samolotowi. Jest to nie lada wyczyn, zważywszy że pojazd z ładunkiem wody waży ponad 50 ton!

Czerwona Barrakuda błyskawicznie dojeżdża do najdalszego punktu gdańskiego portu lotniczego, na którym pełni całodobową służbę. Ten drogowy gigant serwisuje swoje potężne koła w firmie Mazex, która od 2011 roku pracuje w ramach sieci BestDrive należącej do koncernu Continental. Serwis przy ulicy Kartuskiej 447 był w pierwszej czwórce firm, które zapoczątkowały rozwój marki BestDrive w Polsce.

Zresztą patrząc na Mazex z historycznego punktu widzenia, należy odnotować, że firma zawsze była w czołówce biznesowych przemian. To Mazex, ponad 20 lat temu, uruchomił w gdańskiej dzielnicy Kokoszki w obiekcie własnej bazy transportowej – pierwszy na tym terenie ogólnodostępny serwis motoryzacyjny. Należy wspomnieć, że wcześniej tylko firmowe ciężarówki korzystały z usług wewnętrznego warsztatu funkcjonującego na potrzeby tego typu działalności. Obsługiwano i naprawiano tam m.in. cysterny, które zaopatrywały stację paliw należącą w tym czasie do firmy Mazex.

Przez minione lata, już ogólnodostępna stacja serwisowa była modernizowana, rozbudowywana, dochodziły kolejne usługi. Początkowo była tylko wulkanizacja, potem doszły naprawy mechaniczne aut ciężarowych, dostawczych i osobowych. Dzisiaj oferta obejmuje także serwisowanie pojazdów rolniczych i przemysłowych. Właścicielem firmy jest Jan Bastian.

Powierzchnia ogólna obiektu to 4 tys. m kw., w tym blisko tysiąc pod dachem. Do dyspozycji klientów jest sześć stanowisk serwisowych. W Biurze Obsługi Klienta pracują dwie osoby, a w części warsztatowej siedmiu mechaników. Nowoczesny park maszynowy jest regularnie wymieniany bądź modernizowany.

Siedziba firmy znajduje się nieopodal skrzyżowania obwodnicy Trójmiasta z trasą wylotową na Kaszuby. Stałym elementem tego węzła komunikacyjnego są samochody tkwiące w korku. Kierowcy z nudów rozglądają się po okolicy i co widzą? Serwis BestDrive, logo Continental i pełen wykaz oferowanych usług. Niektórzy zapamiętują to miejsce na przyszłość, ale wielu kierowców, zamiast stać w niekończącym się zatorze, zjeżdża w stronę serwisu, aby umówić się na wizytę lub od razu skorzystać z usługi. Bardzo dużą grupę klientów, co też wynika z lokalizacji firmy, stanowią kierowcy aut flotowych. Spora ich część to wynik wieloletniej współpracy z BestDrive. Z ciekawostek warto wspomnieć o regularnie obsługiwanych autach z lotniskowych wypożyczalni. W 2017 roku w serwisie zmieniono wystrój biura i poczekalni dla klientów. Stale jest powiększana powierzchnia magazynowa depozytów opon.

Na prośbę o podsumowanie minionych 7 lat pod szyldem BestDrive, Jacek Meller, szef serwisu opon w firmie Mazex, powiedział, że to był trafny wybór, który zdecydowanie przyśpieszył rozwój firmy. Jest dużo więcej pracy, do tego stopnia, że w sezonie trzeba wydłużać godziny działalności, aby obsłużyć wszystkich klientów.

Niewątpliwą siłą warsztatów z logo BestDrive jest fakt, że korzystając z gotowych wzorców, w krótkim czasie wdrożyliśmy nowoczesne technologie i procedury jakościowe, zwiększyliśmy efektywność pracy, a także – chciałbym to szczególnie zaakcentować – umocniliśmy naszą pozycję na lokalnym rynku – mówi Jacek Meller . – Korzystamy z systemu informatycznego Integra, który jest dla nas dobrodziejstwem w codziennej pracy. Mamy szybszy przepływ dokumentów oraz przyspieszoną komunikację z dostawcami części i opon poprzez elektroniczną wymianę dokumentów. Nieocenioną wartością jest także szybki dostęp do obszernej bazy danych technicznych modeli aut, które serwisujemy. Dzięki Integrze, mając w ręku jedynie dowód rejestracyjny, natychmiast odkrywamy wszystkie techniczne tajemnice samochodu, co jest niezwykle istotne w profesjonalnej obsłudze. Regularnie korzystamy z licznych szkoleń organizowanych przez BestDrive dla mechaników i kadry zarządzającej. Na bieżąco mamy kontakty mailowe, telefoniczne, ale też i osobiste z pracownikami centrali BestDrive w Polsce. Dwa razy w roku, kadra zarządzająca serwisami spotyka się na specjalnie organizowanych konferencjach.

To swoiste forum dyskusyjne służy poszerzeniu wiedzy fachowej uczestników, a także umożliwia bezpośrednią, przyjacielską wymianę poglądów i doświadczeń zawodowych. Dobre, sprawdzone rozwiązania, modyfikacje i ulepszenia, z powodzeniem stosowane w codziennej pracy serwisów z szyldem BestDrive są propagowane wśród uczestników tych praktyczno-edukacyjnych spotkań – podkreśla J. Meller. – Jako przedstawiciel serwisu obsługującego dużą liczbę aut flotowych chciałbym zwrócić uwagę na narzędzie, którym się posługujemy. Jest to nowoczesna i funkcjonalna platforma internetowa BestDrive Flota służąca do koordynowania procesów związanych z sezonową wymianą ogumienia. BestDrive w kontaktach z serwisami sieci realizuje w 100 proc. swoje hasło: wszystko czego potrzebuje Twój serwis!