auto moto Serwis 03/2017 – Bosch Service Modzelewscy
Integra Software
auto moto Serwis 03/2017 – Bosch Service Modzelewscy
W marcowym numerze miesięcznika auto moto Serwis ukazał się artykuł na temat Bosch Service Modzelewscy – jednego z użytkowników oprogramowania Integra Car 7.
Jesteśmy warsztatem sieci Bosch Car Service. Mamy dostęp do oprogramowania serwisowego i wiedzy technicznej Boscha, który pokrywa około 90% naszego zapotrzebowania na informacje techniczne. Uczestniczymy w szkoleniach Boscha, które zapewniają nam bardzo dużą wiedzę.
Skąd pomysł na warsztat ?
Firmę założył mój tata w 1987 r. W jej rozwoju pomagała mama, która z zawodu jest biologiem. Największym sukcesem naszej rodzinnej firmy jest to, że ja i mój brat Przemek złapaliśmy pasję motoryzacyjną, rodzice mają więc komu przekazać biznes. Klientów przybywało, staliśmy się być rozpoznawalni w regionie i co kilka lat przeprowadzaliśmy rozbudowę. Zaczynaliśmy od jednego stanowiska naprawczego. Teraz mamy ich siedem oraz oddzielne stanowisko do geometrii podwozia. W 2009 r. uruchomiliśmy stację kontroli pojazdów.
Naprawiamy samochody wszystkich marek, ale dominują te, których jest najwięcej na rynku, czyli z Grupy Peugeot/Citroën, Grupy Volkswagena, Fordy, samochody marek japońskich. (…)
Co się zmieniło po przystąpieniu do Bosch Cars Service ?
Przynależność do sieci Bosch Car Service nie zmieniła naszych procedur napraw, ale odmieniła sposób obsługi klienta. Bosch kładzie duży nacisk właśnie na przyjęcie klienta, komunikację z nim i procedurę odbiorczą auta po naprawie. To była rzeczywiście rewolucja w naszej firmie. Uczestnicząc w szkoleniach z zakresu obsługi klienta, czy wdrażając procedurę ISO, sami stwierdziliśmy, jak wiele tematów nam uciekało. Wcześniej na szeroko pojętą komunikację z klientem nie zwracaliśmy szczególnej uwagi.
Mieliśmy autorski program w Excelu, ale zakup profesjonalnego programu Integra pozwolił na uporządkowanie i sprawne zarządzanie zleceniami.
Uczuliliśmy też mechaników, żeby w każdym samochodzie, przy każdym przeglądzie wnikliwie sprawdzali, co jeszcze można ewentualnie naprawić i proponowali dodatkowe usługi czy towary typu wycieraczki. Co kilka miesięcy przyjeżdża do nas przedstawiciel Boscha i przedstawia nam raport ze sprzedaży poszczególnych części i akcesoriów. Widzimy, gdzie mamy dobre wyniki, i w jakim asortymencie możemy zwiększyć obroty. Czasami wystarczą niewielkie działania – po wyeksponowaniu wycieraczek w biurze obroty wzrosły o 47%.
Wkrótce jedno ze stanowisk naprawczych przerobimy na tzw. aktywną recepcję. Samochód przed przyjęciem do serwisu wjedzie na stanowisko, mechanik obejrzy pojazd, zrobi wstępne oględziny i zaznaczy usterki na formularzu. Mamy nadzieję, że dzięki temu klient będzie bardziej zadowolony i przy okazji unikniemy prostych problemów związanych chociażby z uszkodzeniami lakieru czy zapalającymi się kontrolkami. Czasami klient dyskutuje, że przed naprawą kontrolka się nie zapalała, a teraz się świeci. Aktywna recepcja wyeliminuje takie problemy.