Wymagania sprzętowe

Instalacji oprogramowania do serwisu Integra

Aplikacja mobilna dla serwisantów

Integra Software

Wymagania sprzętowe

Pomimo wielu funkcji programu i zaawansowanego interfejsu użytkownika, optymalizacja programu umożliwiła znaczne obniżenie wymagań stawianych komputerom, na których pracuje system Integra 7. Uzyskano m.in. mniejsze użycie pamięci RAM i zasobów systemu. Aby uzyskać dostęp do jak najszerszego zakresu funkcji oraz zapewnić najbardziej optymalną ergonomię podczas obsługi programu zaleca się stosowanie systemy Windows 7.

Ważna kwestią jest bezpieczeństwo bazy danych, której kopie bezpieczeństwa powinny być (codziennie) tworzone automatycznie wraz z odpowiednim szyfrowaniem w celu zabezpieczenia przed niepowołanym dostępem. Należy również pamiętać, aby co określony czas (np. raz w miesiącu) sprawdzać możliwości odzyskania danych z archiwalnych kopii, tak aby w przypadku awarii komputera lub serwera nie było problemu z szybkim odzyskaniem potrzebnych danych. W przypadku utraty danych lub uszkodzenia nośników typu twarde dyski HDD, SSD; pamięci flash (pendrive), itp. można skorzystać z usług firmy Data Max Recovery oferującej odzyskiwanie danych tel. 22 839 69 57.

Wymagania sprzętowe oprogramowania warsztatowego Integra

Parametry minimalne dla stanowisk roboczych

parametry minimalne dla stanowisk roboczych
  • System operacyjny*: MS Windows 8.1, MS Windows 10, MS Windows 11
  • Baza danych: MS SQL Server 2014/2019 Express Edition **
  • Rozdzielczość monitora: 1280 x 800
  • Procesor: 1 GHz, Pamięć RAM: min. 4GB
  • Zasoby dyskowe min. 5GB + zasoby na kopie bezpieczeństwa

Uwaga: Oprogramowanie Integra 7 jest optymalizowane do pracy z system Windows 10.

Parametry zalecane dla stanowisk roboczych

  • System operacyjny: MS Windows 8.1, MS Windows 10, MS Windows 11
  • Baza danych: MS SQL 2019 (baza do 10GB)
  • Rozdzielczość monitora: 1280×1024 / 1680×1050 / 1920×1080
  • Procesor: 2 GHz lub szybszy, Pamięć RAM: min. 8GB
  • Zasoby dyskowe ok. 5 GB + zasoby na kopie bezpieczeństwa
parametry zalecane dla stanowisk roboczych

Parametry serwera w przypadku pracy sieciowej

Parametry serwera w przypadku pracy sieciowej
  • System operacyjny: MS Windows Server 2019/2022 (dla instalacji poniżej 10 stanowisk można stosować Win 10 Pro)
  • Baza danych: MS SQL 2019 Express Edition**. W przypadku większej ilości danych może być zalecana baza danych MS SQL 2019 Standard Edition (możliwość zamówienia licencji Runtime)
  • Procesor: Intel® Core i5 ™ , Pamięć operacyjna RAM min. 8GB
  • Zasoby dyskowe min. 5 GB + zasoby na kopie bezpieczeństwa (archiwum)

Parametry sprzętu są zależne od ilości przetwarzanych danych. Przy większej ilości danych i stanowisk sieciowych zalecamy stosowanie serwerów dwuprocesorowych, pamięci RAM 16GB lub więcej oraz pełnych wersji Serwera bazy danych  MS SQL Server (wersja Standard Edition).

* Dla systemów operacyjnych są wymagane instalacje najnowszych aktualizacji Service Pack
** Dla stanowisk z serwerem bazy danych MS SQL 2014/2019 wymagana jest instalacja MS .NET Framework 3.5

Serwer Terminali – praca wieloodziałowa

Dzięki zastosowaniu Serwera Terminali Integra Software oferuje wydajne i tanie rozwiązania do obsługi pracy wieloodziałowej. Serwery terminali są dostępne dla różnych platform systemowych Windows Server.

Korzystanie z serwerów terminali wymaga weryfikacji posiadanych licencji systemów operacyjnych Windows. Dzięki rozwiązaniom terminalowym praca w oddziałach może być równie szybka i wygodna jak w lokalnej sieci centrali.

Serwer Terminali - praca wieloodziałowa
Serwer Terminali - praca wieloodziałowa

Obsługa drukarek fiskalnych online

Zgodnie z ustawą z dnia 15 marca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo o miarach (Dziennik Ustaw rok 2019 poz. 675) od 1 stycznia 2020 roku przedsiębiorcy prowadzący warsztaty samochodowe są zobowiązani do wdrożenia drukarki fiskalnej online.

Oprogramowanie warsztatowe Integra obsługuje następujące drukarki fiskalne online:

  • Novitus BONO Online
  • Novitus DEON Online
  • Novitus HD Online
  • Elzab Mera Online
  • Elzab Cube Online
  • Elzab Zeta Online
  • Posnet Thermal XL2 / HD / HX Online
  • Posnet Trio Online
  • Posnet Temo Online
  • Posnet Pospay Online

Powyższa lista będzie aktualizowana o kolejne kompatybilne modele drukarek fiskalnych online.

Zobacz porównanie drukarek online

Oprogramowanie obsługuje szeroką gamę dotychczas stosowanych drukarek fiskalnych m.in:

  • Elzab FP-600
  • Elzab Omega
  • Elzab Omega II
  • Innova Profit
  • Novitus – Delio Prime
  • Novitus – Quatro
  • Novitus – Vento
  • Novitus – Vivo
  • Novitus – Vivo II
  • Novitus – Deon E
  • Optimus-ic Vento
  • Optimus-ic Vivo
  • Optimus-ic Wiking
  • Optimus-ic Wiking (nowa homologacja)
  • Posnet DF-301
  • Posnet Temo
  • Posnet Thermal (modele do 1998 roku)
  • Posnet Thermal (nowa homologacja)
  • Posnet Thermal (stara homologacja)
  • Torell Duo Plus (nowa homologacja)

Integracja z terminalami płatniczymi

Oprogramowanie Integra 7 otrzymało certyfikat First Data POLCARD, potwierdzający integrację z terminalami płatniczymi:

  • Verifone Vx520
  • Ingenico ICT220.

NPort – Serwer portów szeregowych 

NPort - serwer portów szeregowych

NPort – do podłączenia drukarek fiskalnych z kilkoma komputerami PC.

NPort jest pomostem pomiędzy portem szeregowym a siecią Ethernet. Umożliwia podłączenie do sieci urządzeń z interfejsem RS-232 m.in. drukerk fiskalnych, czytników kart magnetycznych, itp. Przed wykorzystaniem urządzenia NPort do udostępnienia drukarki fiskalnej na innych stanowiskach komputerowych, klient powinien zweryfikować przepisy prawno-podatkowe związane z korzystaniem z urządzeń fiskalnych oraz możliwość współpracy urządzenia fiskalnego z NPort.

Urządzenia serii NPort znajdują sie w ofercie handlowej firmy Integra.

Więcej informacji można uzyskać pod nr 94 348 80 00.