autoExpert 11/2020 Rozwiązania dla motoryzacji
Integra Software
autoExpert 11/2020 Rozwiązania dla motoryzacji
Najpopularniejsze oprogramowanie dla serwisów
Jak optymalnie wykorzystać potencjał serwisu?
Integra Car 7.6 to nowoczesne oprogramowanie dedykowane dla branży motoryzacyjnej. Pozwala wprowadzić do serwisów samochodowych nowy standard zarządzania firmą oraz niespotykaną w innych rozwiązaniach komunikację wewnątrz firmy oraz z klientami serwisu. Modułowa budowa pozwala dostosować program do indywidualnych potrzeb. Sprawia, że system jest optymalny zarówno dla małych warsztatów, serwisów, jak i dużych kompleksów motoryzacyjnych.
Program umożliwia wystawianie zleceń naprawy pojazdów, przygotowywanie kosztorysów, budowanie historii serwisowej naprawianych pojazdów oraz rozliczenie naprawy np. fakturą. Program do serwisu zawiera szereg funkcji wspierających firmy w dostosowaniu się do najnowszych zmian w przepisach podatkowych
Integra Car 7.6 posiada również funkcje:
- obsługi magazynu wraz z wbudowaną bazą ponad 1 mln zamienników części
- obsługi dostaw z importem elektronicznych faktur, asygnat, WZ, itp. od dostawców (ponad 130 formatów)
- wbudowanego katalog części zamiennych
- raportów ułatwiających zarządzanie firmą
- prowizyjnych rozliczeń mechaników
- automatycznych powiadomień SMS oraz przypomnienia o okresowych naprawach
- obsługi plików JPK_V7 oraz kodów GTU
Katalog wyceny napraw i przeglądów
Pomyłki przy ustalaniu cen usług to straty dla każdego serwisu. Dostępny w programie katalog wyceny napraw zawiera przejrzysty interfejs graficzny umożliwiający szybką wycenę napraw. Dostępne są również listy kontrolne z zakresem czynności serwisowych, jakie należy wykonać dla konkretnego pojazdu przy określonym przebiegu. Katalog oparty jest o dane producentów pojazdów.
Dane serwisowo-naprawcze
W zleceniu naprawy mogą być dostępne m.in. dane regulacyjne i parametry techniczne, momenty dokręcania, schematy elektryczne oraz instrukcje naprawcze, które są niezbędne podczas codziennej pracy.
Grafik napraw do planowania pracy
Moduł pozwala na bieżąco organizować i kontrolować pracę w serwisie, optymalnie wykorzystując stanowiska naprawcze oraz sprawnie zarządzać czasem pracy mechaników.
Serwis i przechowalnia opon
Integra Car 7.6 Tyre Service zawiera szybkie zlecenia dot. wymiany opon dla serwisów i warsztatów Fast Service. Moduł przechowalni opon zintegrowany jest z programem do obsługi serwisu oraz kartotekami towarowymi opon z ich rozmiarem, danymi z etykiety EU (głośność, opór toczenia, przyczepność), opisami i zdjęciami bieżników opon oraz danymi dotyczącymi felg (rozmiar i rozstaw śrub).
Serwis blacharsko-lakierniczy
Program zawiera dedykowane funkcje w zleceniach m.in. do szybkiego, graficznego opisu uszkodzeń pojazdów, łatwej ewidencji dokumentacji dot. szkody, zdjęć oraz wypożyczonych aut zastępczych. Program obsługuje niezależny magazyn dla mieszalni lakierów. Grafik napraw umożliwia rezerwację terminów z podziałem na stanowiska np. blacharnia, lakiernia, zbrojownia.
Oprogramowanie dla serwisów samochodów ciężarowych
Program Integra Truck 7.6 posiada liczne funkcje branżowe odpowiadające praktycznym potrzebom serwisów samochodów ciężarowych i naczep oraz pojazdów specjalnych. Z programu mogą korzystać również serwisy ASO, bazy transportowe, centra logistyczne, mobilne serwisy, SKP, itp.
Dedykowane zlecenia napraw pozwalają na szybkie przyjęcie pojazdu do naprawy z wykorzystaniem takich funkcji jak:
- dedykowany słownik usterek i usług dla pojazdów ciężarowych umożliwiający szybkie rejestrowanie zgłoszeń dotyczących np. problemu z funkcjonowaniem retardera, uszkodzonego układu podnoszenia kabiny kierowcy, nieszczelnego układu pneumatycznego naczepy, itp.
- wbudowana baza 100 000 pojazdów ciężarowych, dostawczych, osobowych,
- elektroniczny odczyt danych pojazdów i kontrahentów z dowodów rejestracyjnych
- szybki wybór pojazdu na podstawie rodzaju napędu, ilości osi oraz rodzaju nadwozia lub zabudowy,
- graficzne schematy do określania uszkodzeń ciągnika lub naczepy (ciągniki z naczepami: platforma podwozie 4×2/2, 6×2/2, ciągnik z naczepą 4×2/2, 4×2/4, 4×2/6, 6×2/2, 6×2/4, 6×2/4; ciągniki ze specjalistycznymi naczepami: betonomieszarka, wywrotka, cysterna, autotransport, kłonicowa).
Integra Smart Workshop 2.0 – warsztat przyszłości
Bezpieczna obsługa klienta w czasie epidemii
W czasie epidemii COVID-19 kluczowe jest zachowanie bezpieczeństwa klientów i pracowników. Nowe aplikacje mobilne pozwalają na ograniczenie kontaktu z klientem oraz usprawniają pracę w warsztacie. Aplikacje wspierają serwis w dostosowaniu się do bieżącej sytuacji epidemicznej.
Wdrożenie aplikacji Integra Smart Workshop 2.0 pozwala zaoszczędzić czas i zwiększyć rentowność serwisu przez realizację rozszerzeń napraw. Oprogramowanie umożliwia zbudowanie profesjonalnego wizerunku firmy pod kątem obsługi oraz dbałości o bezpieczeństwo klienta i pracownika.
Bezpieczeństwo
Wykorzystując aplikacje ograniczamy kontakt z klientem do minimum. Cały proces przyjęcia pojazdu do naprawy może odbyć się na placu, bezpośrednio przy pojeździe, bez konieczności zapraszania klienta do biura serwisu.
Oszczędność czasu
Aplikacje pozwalają na błyskawiczne przyjmowanie pojazdu do naprawy. Dedykowany moduł do opisu zgłoszeń klientów za pomocą graficznego interfejsu układów pojazdu znacząco skraca czas przyjęcia pojazdu na serwis.
Sprawna komunikacja
Oprogramowanie usprawnia proces komunikacji pomiędzy biurem obsługi klienta, a mechanikami. Informacje z zakresem naprawy trafiają od doradcy prosto na serwis, a pracownicy mogą natychmiast przystąpić do pracy.
Efektywniejsze naprawy
Aplikacje mobilne całkowicie zmieniają dotychczasową obsługę zleceń przez mechaników. Papierowe dokumenty zostały zastąpione przez intuicyjną aplikację, zwiększając udział mechanika w całym procesie naprawy. Serwisant ma możliwość szybkiego zgłoszenia do doradcy dodatkowych usterek wykrytych podczas naprawy. Realizacja rozszerzeń napraw wpływa na zwiększenie rentowności serwisu. Mechanikom umożliwia się również szybki dostęp do zakresu naprawy oraz danych serwisowo-naprawczych, które są niezbędne podczas każdej naprawy.
Integra APP dla doradców
- otwarcie zlecenia naprawy i podpis klienta bezpośrednio przy pojeździe,
- błyskawiczny odczyt danych pojazdu z dowodu rejestracyjnego na tablecie,
- szybkie opisy usterek pojazdu zawie-rające zdjęcia oraz filmy,
- możliwość nagrywania konsultacji oraz uzgodnień z klientem,
- wstępne określenie kosztów naprawy przyjmowanego pojazdu,
- dostęp do słownika usług i usterek z bazy programu Integra Car 7,
- szybki dostęp do szczegółowej historii serwisowej pojazdu,
- podpis klienta na urządzeniu mobilnym bez konieczności wydruku papierowej dokumentacji
- wygodna obsługa aplikacji na tabletach
oraz smartfonach
Integra PDS dla mechaników
- szybki dostęp do zlecenia i zakresu naprawy z poziomu smartfonu,
- obsługa kart kontrolnych (checklist) na urządzeniach mobilnych,
- szczegółowe dane o zleconej naprawie (filmy, zdjęcia i notatki głosowe),
- graficzny interfejs do zgłaszania uste-rek znalezionych w trakcie naprawy,
- nagrywanie filmów i zdjęć obrazujących wykryte usterki,
- przesyłanie wiadomości o zapotrzebo-waniu na części,
- dostęp do historii serwisowej i danych serwisowo naprawczych,
- obsługa na tabletach, smartfonach i urządzeniach diagnostycznych.
Wykorzystaj potencjał swojej firmy dzięki platformie online
Integra eCommerce
Integra eCommerce Solutions to innowacyjna platforma internetowa do sprzedaży części zamiennych, opon i innego asortymentu technicznego (np. narzędzia, wyposażenie warsztatowe, artykuły techniczne). System Integra eCommerce, dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii ma możliwość integracji z gotowymi bazami katalogowymi, m.in.:
- Baza TecDoc z ponad 7 mln części z rynku aftermarket (ponad 700 producentów).
- Ponad 50 katalogów różnych marek pojazdów z oryginalnymi danymi OE.
- Baza katalogowa ponad 50 producentów opon z danymi technicznymi, opisami i zdjęciami.
- Baza do dekodowania pojazdów wg numerów VIN
Terminarz online Integra TPS 4.0 dla klientów serwisu
Oprogramowanie Integra TPS 4.0 jest terminarzem online, dzięki któremu klient może szybko i samodzielnie umówić się na naprawę w serwisie. Rezerwacja terminu przez klienta może stać się prosta jak nigdy dotąd.
Klient w kilku prostych krokach może wybrać dogodny termin, określić zakres naprawy i zarezerwować termin z dowolnego urządzenia. Gdziekolwiek jest, klient o dowolnej godzinie może dokonać rezerwacji z wykorzystaniem elektronicznego doradcy serwisowego dostępnego 24/7.
Funkcjonalności terminarza online:
- możliwość rezerwacji terminu przez klienta z określeniem podstawowych danych pojazdu i wyborem usług,
- automatyczna kontrola dostępności terminów dla klienta w zależności od wybranych usług serwisowych,
- potwierdzenie i przypomnienie SMS / email o umówionym terminie naprawy,
- automatyczna synchronizacji terminów z programem serwisowym Integra Car 7,
- responsywny interfejs umożliwiający umówienie wizyty na dowolnym urządzeniu np. smartfon, laptop, PC.
- możliwość personalizacji interfejsu terminarza online oraz zakresu i rodzaju stanowisk serwisowych w zależności od praktycznych potrzeb warsztatu