Nowoczesny Warsztat 3/2017 Wizyta w Bosch Service Polanowski w Toruniu
Integra Software
Nowoczesny Warsztat 3/2017 Wizyta w Bosch Service Polanowski w Toruniu
W marcowym numerze czasopisma Nowoczesny Warsztat ukazał się materiał dotyczący jednego z użytkowników programu Integra Car 7 – warsztatu Bosch Service Polanowski z Torunia.
BS Polanowski to dzisiaj sześć stanowisk samochodowych, siedmiu mechaników, kilkoro praktykantów z miejscowych szkół samochodowych oraz trzy osoby w biurze obsługi klienta.
Średni wiek auta w serwisie – 4 lata. Koszt roboczogodziny w cenniku – 100 złotych netto. 30% czasu pracy to obsługa flot. To dane, których pozazdrościć może niejeden warsztat.
– Serwis samochodowy prowadzimy od szesnastu lat. Od dwóch mamy nowy, duży budynek na większej działce, położonej w dobrym punkcie. Wcześniej był to niewielki warsztat osiedlowy przy domu rodzinnym – opowiadają Karolina i Tomasz Polanowscy. Wcześniej, bo 12 lat temu, Polanowscy zdecydowali się na członkostwo w sieci Bosch Car Service. – Chcieliśmy, żeby klienci zostawiali większe pieniądze, przyjeżdżali lepszymi samochodami. Oczywiście mieliśmy obawy, że przechodząc do sieci, stracimy część stałych klientów. Przyznam, że ceny naszych usług wzrosły. Okazało się jednak, że klienci zostali, bo cena nie zawsze jest najważniejsza – dodaje T. Polanowski.
Dlaczego warto być w sieci ?
– Pracujemy pod znanym i cenionym szyldem. Z marką Bosch wiąże się jakość, zaufanie oraz wiedza. Dzięki temu pozyskaliśmy wielu nowych klientów. Mamy też klientów z innych części Polski, którzy goszcząc w Toruniu, szukają serwisów Boscha, bo korzystają z nich na co dzień – opowiada Karolina Polanowska. – Jesteśmy bardziej widoczni na rynku, bo Bosch to powszechnie znana marka. Codziennie widujemy ją w telewizji czy ogólnopolskiej prasie. To zostaje ludziom w głowach – dodaje Tomasz Polanowski.
Pytani o korzyści z przynależności do Bosch Car Service właściciele serwisu wymieniają promocję, wsparcie merytoryczne, udział w szkoleniach, audyty, ale przede wszystkim motywację do rozwoju.
Partnerstwo w biznesie
Każda firma powinna mieć wspólny cel finansowy, współpracując z tak dużym i doświadczonym graczem na rynku motoryzacyjnym, jakim jest Bosch.
Partnerstwo w biznesie to kolejny atut kooperacji z siecią, jaki wskazują właściciele warsztatu z Torunia.
– Możemy liczyć na bardzo cenne wskazówki biznesowe. Możemy zapytać dosłownie o wszystko – opowiada Karolina Polanowska i przedstawia przykład z ostatnich dni. – Otrzymaliśmy od Roberta (Robert Dzierżanowski, opiekun serwisów z ramienia Bosch) wytyczne, na podstawie których w kilku krokach możemy ocenić np. wydajność pracownika. Czy zarabia na siebie, na warsztat? To są informacje naprawdę niezbędne w pracy przedsiębiorcy.
Serwis w Toruniu wycenę każdej na prawy przygotowuje w biurze obsługi klienta.
– Program komputerowy Integra, którego używamy, również został nam polecony przez Boscha. Pozwoliło nam to zaoszczędzić mnóstwo czasu i energii na poszukiwanie dobrego, praktycznego rozwiązania.
Reklama dźwignią handlu (i usług)
Na reklamę właściciele serwisu z Torunia zwracają szczególną uwagę. Współpraca z firmą Bosch daje im w tym aspekcie niemało satysfakcji. – Szyld, pod którym pracujemy, jest rozpoznawalny w całej Polsce, co więcej, ma tylko pozytywny wydźwięk. Produkty Boscha są reklamowane w ogólnopolskich mediach. Klienci przyjeżdżają do naszego sklepu np. po zakup piór do wycieraczek czy żarówek Boscha. Mamy reklamę, za którą nie płacimy – mówi T. Polanowski. Jego żona podkreśla, że serwis otrzymuje od Boscha również plakaty, bannery, ulotki, do wykorzystania w ramach lokalnej promocji. – Jesteśmy rozpoznawalni na rynku. Widać nas i słychać – podkreśla.