Nowoczesny Warsztat 5/2016

Integra Software

Nowoczesny Warsztat 5/2016

Decyzje, które procentują
– serwisy BestDrive w Koszalinie i Kołobrzegu

– To były decyzje, które cały czas pro­centują – mówi z perspektywy minionych lat Andrzej Makulski, właściciel obu serwi­sów. – Przystępując do sieci BestDrive, sta­łem się partnerem potężnego, światowego koncernu Continental. Mam ułatwiony dostęp do wysokiej jakości produktów i nowoczesnych technologii, czyli idę do przodu, doskonalę się i rozwijam. Otrzymałem tak­że gotowe, sprawdzone wzorce sprawne­go i skutecznego działania serwisu z szyldem BestDrive. Nie bez znaczenia są dobre ceny zaopatrzeniowe i praktyczne wsparcie marketingowe. Generalnie firma idzie w do­brym kierunku.

Dzisiaj obiekt na dużym terenie przy uli­cy Brzozowej 26, wyróżniający się w okolicy atrakcyjną wizualizacją, jest punktem orien­tacyjnym na planie komunikacyjnym Kosza­lina i na przebiegającej przez miasto trasie z Gdańska do Szczecina. Zarówno w cią­gu dnia, jak i wieczorem, gdy serwis jest oświetlony, trudno go nie zauważyć i nie zapamiętać, jakie usługi oferuje. O tym, że firma stale się rozwija, świadczy chociażby fakt, że w ciągu minionych 2 lat zwiększono zatrudnienie o 10 osób. Aktualnie załoga li­czy 26 osób, w tym 17 mechaników, 5 osób w Biurze Obsługi Klienta (BOK) i 4 w admi­nistracji księgowo-kadrowej. Park maszyn jest wciąż uzupełniany, modernizowany lub wymieniany. Systematycznie rośnie sprze­daż usług i towarów.

Auto Expert stał się branżowym liderem wśród koszalińskich serwisów oponiarskich. Niewątpliwą siłą warsztatów z logo BestDri­ve jest fakt, że obok usług z zakresu ser­wisowania opon Auto Expert oferuje wymia­nę oleju oraz szybkie naprawy hamulców, klimatyzacji, układu jezdnego i elektryki w myśl hasła sieci: „Wszystko, czego po­trzebuje Twoje auto”. BestDrive proponuje dobre, sprawdzone w działaniu sposoby in­tensyfikacji działalności biznesowej dla tych przedsiębiorców i firm, którzy widzą moż­liwość rozszerzenia usług, a tym samym szansę rozwoju na rynku lokalnym.

– To prawda. Jesteśmy zdecydowanie lepiej postrzegani na regionalnym rynku. Otoczenie zauważyło zmiany. Systematycz­nie wracają do nas klienci indywidualni oraz firmy, którzy z różnych przyczyn nie korzy­stali już z naszych usług. W momencie gdy wkroczyliśmy w erę BestDrive, pojawili się z powrotem- mówi Andrzej Makulski.

Najbliższe plany Auto Experta to roz­budowa serwisu celem zwiększenia możli­wości techniczno-logistycznych dla obsługi ciężarówek.

A co słychać w Kołobrzegu? Dyrek­tor generalny Continental Opony Polska dr Piotr Zielak podczas inauguracji działal­ności kołobrzeskiego serwisu powiedział m.in., że to pierwszy BestDrive nad otwartą częścią Morza Bałtyckiego. Dlatego też jest to wydarzenie rangi międzynarodowej, bio­rąc pod uwagę fakt, że sieć jest marką glo­balną działającą niemal na całym świecie.

– BestDrive nad Bałtykiem ma się wyśmienicie – odpowiada Andrzej Makulski. – Obiekt na dobre wkomponował się w kołobrzeski pejzaż. Powiem nieskromnie, że obecnie notujemy trzy razy większe obroty niż przed erą BestDrive. Przyjeżdżają do nas klienci z odległych zakątków miasta, bo dobrze wiedzą, że gwarantujemy najwyższą jakość wykonywanych usług. Zarówno polskich klientów, jak i kuracjuszy z Niemiec i krajów skandynawskich przyciąga do naszego serwisu także wizualizacja z widocznym z daleka logo koncernu Continental, bo to światowa marka.

Wróćmy jeszcze na chwilę do roku 2013 r., kiedy to pionierskie serwisy w Koszalinie i Kołobrzegu otrzymały pilotażową wersję systemu informatycznego Inte­gra, przygotowanego specjalnie dla potrzeb funkcjonowania sieci BestDrive w Polsce. Jak to bywa na początku w tego typu projektach, to właśnie człowiek musi codzienną pracą zweryfikować teorię. Nie było to zadanie proste ani też szybkie do wykonania, o czym najlepiej wie Teresa Makulska, żona właściciela obu serwisów, zarządzająca w tych firmach księgowością.

To od pani Teresy otrzymaliśmy najcenniejsze, najbardziej szczegółowe uwagi dotyczące modyfikacji systemu – mówi Da­riusz Wójcik, dyrektor sieci BestDrive w Pol­sce. – Szczególne podziękowania należą się pani Teresie za zaangażowanie i determinację przy wprowadzaniu nowych funkcjonalności systemu Integra, które obecnie są doceniane w codziennej pracy przez nowych partnerów sieci. Również dzisiaj możemy liczyć na rady i opinie otrzymywane od państwa Makulskich, dotyczące bieżących tematów związanych z działalnością sieci BestDrive. Jestem dumny z faktu, że tak znane w branży oponiarskiej nazwisko mamy w polskiej rodzinie serwisów BestDrive.