Oprogramowanie dla Warsztatu

Integra Software

Oprogramowanie dla Warsztatu

Oprogramowanie dla Warsztatu

Jeśli ktoś uważa, że do prowadzenia warsztatu wystarczy sprzęt do diagnostyki elektronicznej oraz komputer biurowy z pakietem Office i dostępem do Internetu, to niestety jest w grubym błędzie. Nowoczesne systemy informatyczne mogą znacznie usprawnić działanie warsztatu, co będzie miało przełożenie na wyższe przychody z działalności.

Rewolucji technicznej, która nastąpiła w ciągu ostatnich kilkunastu lat ignorować po prostu nie można, a żeby nie być gołosłownym, zaczniemy od przykładu. Jeśli warsztat ma ok. 3 tys. zleceń naprawy w ciągu roku, samo ręczne wypisywanie formularzy w czasie przyjmowania samochodu zajmie 200 roboczogodzin. To pełny miesiąc pracy jednego pracownika. „Tymczasem powinien on zajmować się obsługą klienta, doradzaniem mu, a nawet sprzedażą dodatkowych akcesoriów, zamiast walczyć z papierami” – uważa Grzegorz Dziedzic z firmy Integra Software Sp. z o.o., która jest producentem oprogramowania między innymi dla warsztatów.

Jak więc powinien wyglądać system informatyczny w nowoczesnym warsztacie? Zacznijmy od czytnika kodów kreskowych 2D. Polskie dowody rejestracyjne od ponad 10 lat zawierają dane w formie kodu QR – to taka czarno-biała, kwadratowa grafika. Zbiór pozornie przypadkowych linii po odczytaniu przez specjalnie urządzenie umożliwia nam przeniesienie danych z dowodu rejestracyjnego wprost do aplikacji, w której tworzymy zlecenie. Wystarczy tylko uzupełnić wpis o dane kontaktowe klienta (numer telefonu) i w 10 sekund mamy pełny profil klienta w naszej bazie – zamiast np. ręcznie przepisywać numer VIN. To nie jedyne zastosowanie takiego czytnika. „Można używać go również do zwykłych kodów kreskowych, dzięki czemu łatwiej przyjmiemy części do magazynu czy zrobimy inwentaryzację” – mówi Grzegorz Dziedzic.

Wróćmy jednak do procesu przyjmowania zlecenia. Niezależnie od tego, czy klient przyjechał do warsztatu w celu usunięcia usterki czy na planowy przegląd, pracownik obsługi klienta musi oszacować koszt i czas potrzebny na wykonanie zleconych prac. Dopiero na podstawie tych informacji podaje klientowi cenę. Dzięki np. programowi serwisowemu AuDaConAIS możliwe jest sprawdzenie czasu potrzebnego na wykonanie określonych czynności. Wiadomo, że wymiana sprzęgła w jednym modelu samochodu może zająć 2 godziny, a w innym 6 godzin. Biorąc pod uwagę liczbę modeli aut jeżdżących po polskich drogach i ich licznych wariantów, mechanik bez takiej bazy w części przypadków może wyłącznie zgadywać, ile zajmie taka naprawa. „Tymczasem rośnie świadomość klientów, coraz częściej szukają informacji o danej naprawie w internecie, idąc do warsztatu, wiedzą czego się spodziewać. Wprowadzenie klienta w błąd, nieprawidłowe oszacowanie czasu naprawy spowoduje…

Całość na motofaktor.pl